STOP Nevyžiadaná pošta
STOP Newsletter
STOP Nekalé praktiky

Nevyžiadaná elektronická pošta (spam) je bežnou obchodnou praktikou mnohých spoločností. Pritom ide o porušenie zákona. Avšak aj legálne formy internetovej inzercie (videá prerušované reklamou, pop-up vyskakovacie okná, newsletter) sú často rovnako odmietané. Minimálne z etického hľadiska je veľkým problémom tiež obťažovanie telefonickými a automatizovanými hlasovými službami.

Na robots.sk garantujeme, že:


Všetky údaje zákazníka (napr. z rezervačného systému atď.) budú po predaji tovaru ihneď vymazané.


Nevedieme žiadnu databázu zákazníkov za účelom ponúkania ďalšieho tovaru alebo služieb.


Nikdy nepoužijeme hromadný direct e-mailing
(doručovanie reklamy prostredníctvom e-mailu, napr. newsletter).


Žiadna videosekvencia umiestnená na našej web stránke nebude prerušovaná reklamnou inzerciou.


Nikdy nepoužijeme reklamné pop-up vyskakovacie okná
(prekrývanie pôvodného článku či obsahu komerčnou ponukou).


Nikdy nebudeme ponúkať naše produkty cez telefonické a automatizované hlasové služby.


Chceme rešpektovať právo na súkromie, pretože aj my sme často zákazníci. Spotrebiteľ by nemal byť len bezbranným číslom v zozname „direct emailingových“ spoločností. Je predsa na vlastníkovi emailovej schránky s kým bude komunikovať a vstupovať násilne do tohto priestoru je ako vlámať sa do obývačky zákazníka a očakávať, že bude z toho nadšený. Internet predsa ponúka dostatočný priestor na férovú propagáciu produktov (napríklad cenové vyhľadávače) a to bez toho, aby sa agresívne zasahovalo priamo do súkromia spotrebiteľa.

Príklady nevyžiadanej elektronickej pošty (spam):


Zákazník napríklad pri registrácii v internetovom obchode odmietne zasielanie marketingových správ. Predajca (poskytovateľ komerčných informácií) však bez ohľadu na rozhodnutie zákazníka hromadný email s reklamnou ponukou (napr. newsletter – novinky) aj tak doručí.


Odosielateľ nevyžiadanej emailovej pošty (spamu) zámerne tvrdí, že adresát je u neho dobrovoľne registrovaný a s prijatím reklamnej ponuky súhlasil, pričom adresát takýto súhlas nikdy neposkytol.


Adresát dostane reklamnú ponuku a to súčasne s požiadavkou na udelenie súhlasu so zasielaním komerčných informácií. Aj tento spôsob je spamovanie. Odosielateľ je totiž povinný požiadať o súhlas vopred a to ešte pred doručením reklamy, pričom neodpovedanie na email sa vždy považuje za nesúhlas.


Návrat hore